КОЛИКО СУ БЕЗБЕДНИ ВИСЕЋИ МОСТОВИ?

Од 70 висећих мостова, колико их према подацима Министарства грађевинарства има у Србији, 13 је у добром стању, 43 су за санацију, а 14 мостова је за рушење, речено је на конференцији за новинаре на којој је представљен извештај Државне ревизорске институције (ДРИ) о ревизији сврсисходности пословања “Управљање висећим мостовима у Србији”.

фото: инфоКВпрес

Председник Државне ревизорске институције Душко Пејовић је истакао да је ДРИ радио ову ревизију јер иако висећи мостови немају значајан удео у укупном броју и дужини мостова у нашој земљи, могу да представљају опасност по живот људи ако се њима не управља адекватно.

фото: инфоКВпрес

– До краја 2022. године није постојала обједињена евиденција висећих мостова у Србији а планске активности градова, субјеката ревизије нису у довољној мери обезбедиле услове за ефикасно управљање висећим мостовима. Након налога Министарства грађевинарства из новембра 2022. локалне самоуправе су пописале број и процениле стање висећих мостова” – истакао је Душко Пејовић.
Истакао је да у периоду од 2020. до 2022. године надлежни нису предузели довољно активности како би висећи мостови били безбедни за коришћење.
Према његовим речима, Министарство грађевинарства је у децембру 2022. године донело инструкцију о предузимању потребних мера ради заштите људских живота и имовине, али је потребно да се прати поступање локалних самоуправа, како би се унапредило стање у овој области.

фото: инфоКВпрес

Овлашћени државни ревизор и вођа тима који је радио на овом извештају Горан Чабаркапа је рекао да су осим Министарства грађевинарства, ревизијом били обухваћени и градови Краљево, као град са највише висећих мостова у Србији као и Зајечар, град са највише висећих мостова за рушење.
Навео је да је од 14 висећих мостова у Краљеву и Зајечару, на основу стања које су утврдили градски грађевински инспектори, само један безбедан за коришћење.

фото: инфоКВпрес

Као посебан проблем истакао је чињеницу да је доста висећих старо, неки и више од пола века, као и да многи од њих немају грађевинску дозволу, а и не зна се ко има власништво над њима.

ДРИ је након спроведене ревизије Министарству грађевинарства препоручила да настави да ажурира податке о броју и стању висећих мостова, да прати да ли јединице локалне самоуправе поступају по његовим инструкцијама, а градовима Краљеву и Зајечару да предузму активности за ефикасним управљањем овим мостовима и како би они били безбедни за коришћење.